Sunday, September 26, 2010

Tip fesyen #01

Saya tahu, pasti ramai remaja yang gusar dan keliru dalam pemilihan fesyen. Di sini, saya akan membantu sedikit sebanyak ilmu yang saya pelajari dari datuk google. oleh itu, adik-adik, gadis-gadis, kakak-kakak kepada adik-adik, mak cik-mak cik (ya, mak cik juga perlu baca) sila ambil pen dan kertas. salin jika perlu, jika mahu gambaran yang lebih sempurna dan takut terlupa, sila printscreen



Know thyself - Know your proportions!



Petite torso? Wear a fitted top with full pant



Long waisted? Pair a short top with long bottoms



Short waisted? Wear a long top and short skirt


Skinny bottom half? Wear a full top over narrow pants


Image from google



Adakah tip fesyen ini membantu anda dalam pemilihan pakaian? Jika membantu, saya tumpang gembira. Jika tidak, usah risau atau marah kepada saya. sob~


Nantikan sambungan tip-tip fesyen dalam entri yang lain. Bersabar ya.

=3

Note: Jangan lupa untuk ikuti sambungan Manik Merah Jambu, Renda Labuci Biru yang bakal diterbitkan.

No comments: