Sunday, January 2, 2011

Tip fesyen #02

Saya tahu, ramai di luar sana yang ingin berfesyen, Pasti ramai juga yang masih belajar. ya, masalah anda sama seperti saya. ngeh :D

duit.

Ya lah, masih belajar kan. lainlah kalau dapat elaun 600 sebulan. itu lain cerita. 

tapi, saya bernasib baik. kenapa? sebanya saya bekerja. 

Yesss!!

 tapi, janganlah risau. adik-adik yang masih bersekolah tu, bolehlah beli buku ushawan cilik terbitan PTS PRO dan belajar bagaimana memulakan perniagaan. jadi, keunutungan dari perniagaan tu, bolehlah beli apa yang kita suka. contohnya baju :)

Saya memang suka beli baju. mana baju-baju yang murah saya mesti lagi suka. tambahan pula mega sale. lagi saya suka suka. 

Tips bagaimana saya berfesyen:

1Jangan malu untuk pakai pakaian murah.
- jika kita masih dalam tanggungan ibu bapa. mungkin ada ibu bapa yang berpendapatan tidak tinggi. kepentingan pelajaran adalah lebih penting. jika pakaian-pakaian yang dibelikan oleh ibu bapa itu tidak berjenama, jangan malu. saya juga pakai pakaian yang tidak berjenama. lagipun, tiada sesiapa yang akan menghakimi. nanti sudah kerja, gaji banyak, boleh beli sendiri.

2. Sentiasa kreatif.
- jika anda bertudung, anda boleh pelbagaikan cara pemakaiannya. sila google tips cara memakai hijap. banyak! jangan risau. suai padankan dengan pelabagai warna dan jadi kreatif.

3. Berani mencuba.
-setiap orang ada citarasa mereka sendiri. jika adsa yang mampu membeli pakaian mahal, tapi tidak cantik dimata kita. jangan kutuk atau mengata. biarkan. Jika ada yang tidak mampu untuk ber-shopping di KLCC, jangan keji mereka. Razeki orang lain-lain. Jika ada yang bergaya lain dari kita, itu tandanya mereka berani mencuba. itu tandanya kita juga harus berubah. jangan sentiasa mendengki. Saya sentiasa ingin mencuba sesuatu yang baru. keseronokkan dari mencuba tiada limit. jangan menjadi seorang yang membosankan. okay?!

Jika ada yang ingin mencuba tetapi tiada idea, boleh cuba lawati http://www.myamethyst-shea.com dan Maria Elena.

2 blogger ini menjadi kesukaan saya mulai sekarang.

selamat mencuba.